Organizuotos turistinės kelionės sutarties sąlygos
Ši organizuota turistinė kelionė - tai produktas, kurį pasirenka ir/ar formuoja pats turistas, pagal viešai siūlomas vežimo, apgyvendinimo ir kitas turizmo paslaugas.
1. SUTARTIES ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI
1.1 Kelionių organizatorius įsipareigoja:
1.1.1. Organizuoti turistui(-ams) turistinę kelionę pagal programą, nurodytą kataloge ar kitoje kelionę aprašančioje medžiagoje, arba, jeigu kataloge ar kitoje kelionę aprašančioje medžiagoje nurodytos kelionės programoje buvo padaryti pakeitimai iki šios sutarties pasirašymo, pagal pakeistą programą. Informacija, skelbiama apie kelionę tinklapyje www.westexpress.lt, katalogas arba kita kelionę aprašanti medžiaga arba pakeista programa yra neatskiriamas šios sutarties priedas. Organizuota turistinė kelionė lėktuvu gali būti vykdoma užsakomuoju arba reguliariuoju skrydžio reisu.
1.1.2. Nesurinkus minimalaus turistų skaičiaus, pranešti turistui apie sutarties nutraukimą patvarioje laikmenoje ne vėliau kaip iki kelionės pradžios likus:
1.1.2.1. 20 dienų, jeigu kelionės trukmė yra ilgesnė negu 6 dienos;
1.1.2.2. 7 dienoms, jeigu kelionės trukmė yra ne trumpesnė negu 2 dienos ir ne ilgesnė negu 6 dienos;
1.1.2.3. likus 48 valandoms, jeigu kelionės trukmė yra trumpesnė negu 2 dienos.
Minimalus kelionę lėktuvu įsigijusių turistų skaičius XX turistų. Jeigu prie užsakomos kelionės aprašymo sutarties prieduose nurodytas kitas minimalus turistų skaičius, galioja pastarasis.
Turistams tinkamai ir laiku pranešus apie sutarties nutraukimą ir grąžinus įmokėtus pinigus už kelionę, kelionių organizatorius neatsako už turistų patirtą žalą.
1.1.3. Iki kelionės pradžios turistui tokia forma, kaip buvo sudaryta sutartis arba kita turisto pasirinkta forma, pateikti būtinus kvitus, kuponus, bilietus, informaciją apie tikslią ir neklaidinančią informaciją apie numatytą išvykimo laiką ir, kai taikytina, registracijos terminą ir numatytą laukimo tarpinėse stotelėse, transporto jungčių ir atvykimo laiką. Kelionių organizatorius taip pat iki kelionės pradžios pateikia bendro pobūdžio informaciją apie kelionės šalies paso ir vizos reikalavimus, įskaitant apytikslę vizos išdavimo proceso trukmę, ir informaciją apie su sveikata susijusius formalumus (valstybių, į kurias vykstama, pasienio formalumus ir vizų gavimo tvarką, informaciją apie valstybių, į kurias vykstama, užkrečiamųjų ligų epidemiologinę būklę, privalomas ir rekomenduojamas profilaktikos priemones, informaciją apie sveikatos draudimo įforminimo tvarką) arba pateikia nuorodas į šią informaciją pvz. https://keliauk.urm.lt/lt/keliaujantiems/pries-pradedant-kelione.
1.1.4. Prieš pasirašant sutartį suteikti informaciją apie sveikatos, gyvybės, neįvykusios kelionės rizikos bei kitus draudimus.
1.1.5. Iki kelionės pradžios rašytine forma turistui pateikti: kelionių organizatoriaus atstovo pavardę, adresą, telefono numerį ir elektroninio pašto adresą ar vietinių agentūrų ar agentų, į kuriuos turistas galėtų kreiptis pagalbos, adresus ir telefono numerius, jei tokių agentūrų ar agentų nėra, turistui nurodyti telefono numerį, kuriuo jis galėtų skambinti nenumatytu atveju, ar informaciją, kuri jam padėtų susisiekti su kelionių organizatoriumi. Jei į kelionę vyksta nepilnamečiai, pateikti tėvams ar globėjams informaciją, leisiančią tiesiogiai susisiekti su vaiku ar atsakingu asmeniu vaiko buvimo vietoje.
1.1.6. Turisto(-ų) pateiktus asmens duomenis naudoti tik kelionės dokumentų įforminimui ir kelionės paslaugų užsakymui.
1.1.7. Be nepagrįsto delsimo suteikti turistui, kuriam kyla sunkumų, reikalingą pagalbą kelionės metu ar esant nenugalimos jėgos aplinkybėms:
1.1.7.1. teikti atitinkamą informaciją apie sveikatos priežiūros paslaugas, vietos valdžios institucijas ir konsulinę pagalbą;
1.1.7.2. padėti turistui pasinaudoti nuotolinio ryšio priemonėmis;
1.1.7.3. padėti rasti alternatyvių kelionės paslaugų.
1.1.8. Kai kelionių organizatoriui atsiranda pareiga grąžinti turistui visus ar dalį turisto ar jo vardu sumokėtų pinigų už kelionę, grąžinti pinigus be nepagrįsto delsimo, bet ne vėliau kaip per 14 dienų nuo sutarties nutraukimo dienos.
1.2 Šioje sutartyje turistas – fizinis asmuo, sudaręs su kelionių organizatoriumi sutartį (sutartį pasirašęs asmuo) arba bet kuris fizinis(-iai) asmuo(-ys), kurio(-ių) vardu sutartį pasirašęs asmuo perka organizuotą turistinę kelionę ir prisiima visas teises ir pareigas pagal sutartį (kiti naudos gavėjai) arba bet kuris fizinis asmuo, kuriam sutartį pasirašęs asmuo arba bet kuris naudos gavėjas perleidžia savo teisę į kelionę.
1.3. Turistas(ai) įsipareigoja:
1.3.1. Laiku apmokėti už kelionę organizuotos turistinės kelionės sutarties sąlygose arba pačioje sutartyje nurodyta tvarka.
1.3.2. Laiku pateikti visą informaciją ir dokumentus reikalingus kelionių organizatoriui įvykdyti šią sutartį; laiku atvykti laiku į nurodytą pirminę bei kelionės vadovo (jei kelionės vadovo paslauga numatyta sutartyje) nurodytas išvykimo vietas, taip pat ir tarpines; laikytis organizatoriaus nurodymų dėl kelionės ar atskirų jos dalių vykdymo; laikytis viešosios tvarkos, tarptautinių keleivių vežimo taisyklių, bagažo gabenimo tvarkos ir į šalį įvežamų daiktų kiekio, skaičiaus ir draudimų reikalavimų. Vykdyti pasienio ir muitinės tarnybų nurodymus. Vykstant į kelionę su nepilnamečiais vaikais, laikytis Lietuvos Respublikos Vyriausybės2002 m. vasario 28 d. nutarimu Nr.302 patvirtinto Vaiko laikino išvykimo į užsienio valstybes, nepriklausančias Šengeno erdvei, tvarkos aprašo reikalavimų.
1.3.3. Atlyginti kelionės metu padarytą žalą (sugadintą viešbučio inventorių, transporto priemones ir kt.). Jeigu žala padaryta nepilnamečio, visus nuostolius už jį apmoka atsakingas asmuo. Jeigu turistas prisiima kaltę ir sutinka atlyginti žalą, žalą reikia atlyginti vietoje. Tais atvejais, kai turistas kaltės neprisiima, kelionių organizatorius turi teisę žalą išieškoti Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Turistas neprivalo atlyginti žalos atsiradusios dėl nenugalimos jėgos.
1.4. Turistas, pagrindinė šios sutarties šalis, privalo informuoti kitus turistus – naudos gavėjus, kad kelionė yra organizuojama tik pagal šioje sutartyje nurodytas sąlygas ir visi turistai privalo vykdyti visas sutarties sąlygas bei pateikti jiems visą po sutarties sudarymo kelionių organizatoriaus siunčiamą informaciją.
2. SUTARTIES NUTRAUKIMAS, ATSISAKYMAS
2.1. Turistas turi teisę bet kuriuo metu nutraukti sutartį iki kelionės pradžios.
Lėktuvo bilietams:
Sutarties atsisakymas |
Nuostolių dydis |
priklausomai nuo laiko iki išvykimo |
Pagal vežėjo nustatytas taisykles * |
Apgyvendinimui:
Sutarties atsisakymas |
Nuostolių dydis |
priklausomai nuo laiko iki išvykimo |
Pagal apgyvendinimo įstaigos numatytas taisykles.* |
Kitoms užsakytoms paslaugoms:
Sutarties atsisakymas |
Nuostolių dydis |
priklausomai nuo laiko iki išvykimo |
Pagal galutinio paslaugos teikėjo numatytas taisykles * |
*Nekeičiamo, negrąžinamo lėktuvo bilieto, apgyvendinimo ir/ar kitos paslaugos atveju, nuostolius dydis lygus 100% paslaugos kainos.
Visais atvejais sutarties nutraukimo mokesčio dydis negali viršyti sutartyje nustatytos kelionės kainos.
Turistui atsisakius vykti į kelionę, kai dėl kelionės finansavimo jis yra sudaręs finansavimo (vartojimo kredito) sutartį, jis privalo atlyginti kelionių organizatoriaus patirtus nuostolius, kurie nustatyti aukščiau nurodytoje lentelėje, neviršijant maksimalios vienos kelionės kainos, o už vartojimo kredito sutarties nutraukimą turistas privalo atsiskaityti su vartojimo kredito davėju Vartojimo kredito įstatyme ir/ar Vartojimo kredito sutartyje nustatyta tvarka.
2.3. Turistas turi teisę nutraukti sutartį ir nemokėti sutarties nutraukimo mokesčio šiais atvejais:
2.3.1. jeigu kelionių organizatorius iki kelionės pradžios pakeičia sutarties sąlygas, o turistas per kelionių organizatoriaus nurodytą protingą terminą nesutinka su kelionių organizatoriaus siūlomais sutarties sąlygų pakeitimais, kai:
a) kelionių organizatorius iki kelionės pradžios yra priverstas iš esmės pakeisti bet kurią iš pagrindinių kelionės paslaugų ir (ar) ypatumų;
b) kelionių organizatorius negali įvykdyti sutartyje nurodytų specialių turisto reikalavimų;
c) kelionių organizatorius pasiūlo padidinti kelionės kainą daugiau kaip 8 procentais pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (toliau – Civilinis kodeksas) 6.752’1 straipsnį.
2.3.2. jeigu dėl turisto nurodytų trūkumų sutartis negali būti toliau vykdoma, o kelionių organizatorius per turisto nustatytą protingą laikotarpį nepašalina trūkumų. Civilinio kodekso 6.752’1 straipsnio 3 dalyje numatytais atvejais turistas gali prašyti sumažinti kelionės kainą arba atlyginti turtinę ir neturtinę žalą;
2.3.3. jeigu kelionės tikslo vietoje ar visiškai greta atsiranda nenugalimos jėgos aplinkybių, dėl kurių gali tapti neįmanoma vykdyti kelionę ar nuvežti turistus į kelionės tikslo vietą. Tokiu atveju turistas turi teisę reikalauti, kad jam būtų grąžinti už kelionę sumokėti pinigai, tačiau jam nesuteikiama teisė papildomai gauti žalos atlyginimą.
2.4. Kelionių organizatorius turi teisę iki kelionės pradžios nutraukti sutartį, grąžinti turistui visas už kelionę sumokėtas sumas ir atlyginti turisto patirtą žalą, išskyrus 2.5 punkte nurodytais atvejais.
2.5. Kelionių organizatoriui nutraukus sutartį turisto patirta žala neatlyginama šiais atvejais:
2.5.1. kelionę įsigijusių asmenų skaičius yra mažesnis nei sutarties 1.1.2. punkte nurodytas minimalus turistų skaičius ir apie tai turistas buvo informuotas sutarties 1.1.2. punkte nustatyta tvarka;
2.5.2. kelionių organizatorius negali įvykdyti sutarties dėl nenugalimos jėgos ir jis nedelsdamas iki kelionės pradžios praneša turistui apie sutarties nutraukimą.
2.6. Turistas turi teisę nenurodydamas priežasties per 14 dienų atsisakyti ne prekybos patalpose sudarytos sutarties Civilinio kodekso 6.228‘10 straipsnio 1 dalies nustatyta tvarka ir turi apie tai pranešti kelionių organizatoriui Civilinio kodekso 6.228’10 straipsnio 6 ir 7 dalyse nustatyta tvarka. Ši sąlyga netaikoma sutartims dėl apgyvendinimo, prekių vežimo, automobilių nuomos, viešojo maitinimo ar laisvalaikio paslaugų, jeigu sutartyje nustatyta konkreti paslaugų teikimo data ar laikotarpis (CK 6.22810 straipsnio 2 dlaies 12 punktas).
3. KELIONĖS KAINOS KEITIMAS
3.1. Kelionių organizatorius po sutarties sudarymo turi teisę didinti kelionės kainą. Kelionės kainos didinimas galimas tik tuo atveju, kai jį tiesiogiai lemia pasikeitęs (-usi):
3.1.1. turistų vežimo kaina dėl degalų ar kitų energijos šaltinių išlaidų;
3.1.2. su į sutartį įtrauktų paslaugų, susijusių mokesčių ar rinkliavų (pvz. turisto rinkliava, oro uosto mokesčiai, kt.), kuriuos taiko tretieji asmenys, tiesiogiai nedalyvaujantys vykdant kelionę, dydis;
3.1.3. su kelione susijusios valiutos keitimo kursas.
3.2. Kelionių organizatorius patvariojoje laikmenoje aiškiai ir suprantamai informuoja turistą apie kainos padidinimą likus ne mažiau kaip 20 dienų iki kelionės pradžios, nurodydamas kainos padidėjimo priežastis ir kaip buvo apskaičiuotas kainos padidėjimas.
3.3. Jeigu kelionės kainos padidinimas viršija 8 procentus galutinės kelionės kainos, turistas turi teisę nutraukti sutartį ar pasirinkti kelionių organizatoriaus siūlomą alternatyvią kelionę.
3.4. Turistas po sutarties sudarymo turi teisę reikalauti sumažinti kelionės kainą šiais atvejais:
3.4.1. sumažėjus sutarties 3.1. punkte nurodytoms išlaidoms po sutarties sudarymo, bet iki kelionės pradžios;
3.4.2. dėl netinkamo sutarties vykdymo, nebent kelionių organizatorius įrodo, kad sutartis vykdoma netinkamai dėl turisto kaltės;3.4.3. kai dėl siūlomų alternatyvių paslaugų kelionė tampa žemesnės kokybės, nei nurodyta sutartyje;
3.4.4. jeigu kelionės organizatorius dėl pagrįstų priežasčių negali pasiūlyti alternatyvių paslaugų arba turistas jų atsisako pagal Civilinio kodekso 6.754 straipsnio 5 dalį;
3.4.5. jeigu dėl turisto nurodytų trūkumų sutartis negali būti toliau vykdoma, o kelionių organizatorius per turisto nustatytą pagrįstą laikotarpį nepašalina trūkumų.
3.5. Sumažinus kelionės kainą, kelionių organizatorius turi teisę iš turistui turimos sugrąžinti sumos išskaičiuoti faktines administracines išlaidas. Turisto prašymu kelionės organizatorius turi pateikti tokių administracinių išlaidų pagrindimą.
4. KITŲ SUTARTIES SĄLYGŲ KEITIMAS
4.1. Kelionių organizatorius iki kelionės pradžios vienašališkai turi teisę keisti kitas sutarties sąlygas tik esant visoms šioms sąlygoms:
4.1.1. tokia kelionių organizatoriaus teisė nustatyta sutartyje
4.1.2.pakeitimai nėra esminiai;
4.1.3. kelionių organizatorius turisto pageidaujama forma patvariojoje laikmenoje aiškiai ir suprantamai pateikė turistui informaciją apie pakeitimus
4.2. Kelionių organizatorius be nepagrįsto delsimo patvariojoje laikmenoje aiškiai ir suprantamai turi pateikti turistui informaciją apie:
4.2.1. siūlomus sutarties pakeitimus;
4.2.2. protingą terminą, per kurį turistas turi informuoti kelionių organizatorių apie savo sprendimą;
4.2.3. pasekmes, jei turistas neatsakytų per kelionių organizatoriaus nurodytą terminą;
4.2.4. alternatyvią kelionę ir jos kainą, kai tokia kelionė pasiūloma.
4.3. Turistas turi teisę savo pasirinkimu per kelionių organizatoriaus nurodytą protingą terminą sutikti su kelionių organizatoriaus siūlomais sutarties sąlygų pakeitimais ar nutraukti sutartį nemokėdamas sutarties nutraukimo mokesčio.
4.4. Turistui nutraukus sutartį, kelionių organizatorius gali turistui pasiūlyti lygiavertę ar aukštesnės kokybės kitą kelionę. Jei dėl sutarties pakeitimų ar pasirinktos alternatyvios kelionės suprastėja kelionės kokybė ar sumažėja jos kaina, turistas turi teisę reikalauti grąžinti sumažėjusios kainos skirtumą.
4.5. Po sutarties sudarymo abiejų šalių rašytiniu susitarimu gali būti keičiama bet kuri sutarties sąlyga.
5. SUTARTIES ŠALIŲ PASIKEITIMAS
5.1. Turistas turi teisę perleisti savo teisę į kelionę kitam asmeniui, kuris įgys visas turisto teises ir pareigas pagal sutartį, jeigu iki kelionės pradžios kelionių organizatoriui pateikia pagrįstą pranešimą. Turisto pranešimas visais atvejais laikomas pagrįstu, jeigu jis pateiktas ne vėliau kaip likus septynioms dienoms iki kelionės pradžios.
5.2. Teisę į kelionę perleidžiantis turistas ir kitas asmuo kelionių organizatoriui už kelionės kainos ir išlaidų, susijusių su teisės į kelionę perleidimu, sumokėjimą atsako solidariai.
5.3.Kelionių organizatorius informuoja turistą, perleidžiantį savo teisę į kelionę kitam asmeniui, apie faktines sutarties perleidimo išlaidas ir pateikia jas pagrindžiančius įrodymus. Tos išlaidos turi būti pagrįstos ir neviršyti kelionių organizatoriaus dėl sutarties perleidimo patirtų faktinių išlaidų.
5.4. Tais atvejais, kai toks perleidimas prieštarauja asmens, kurio pagalba kelionių organizatorius naudojasi, taisyklėms, sutarties šalies (-ių) keitimas nėra galimas. Tais atvejais, kuomet perleidimas yra galimas, tačiau asmuo, kurio pagalba kelionių organizatorius naudojasi, yra nustatęs atitinkamą mokestį, perleidimas gali būti atliekamas tik turistui (-ams) sumokėjus atitinkamą mokestį.
6. KELIONIŲ ORGANIZATORIAUS ATSAKOMYBĖ
6.1. Kelionių organizatorius atsako už bet kokius techninius užsakymo sistemos trūkumus, kurių atsirado dėl jo kaltės sudarant sutartį ir už bet kokias užsakymo proceso metu padarytas klaidas. Atsakomybė netaikoma, kai užsakymo klaidos atsirado dėl turisto kaltės arba jas sukėlė nenugalimos jėgos aplinkybės.
6.2. Kelionių organizatorius privalo be nepagrįsto delsimo suteikti turistui, kuriam kyla sunkumų, reikalingą pagalbą, nurodytą sutarties 1.1.7 punkte.
6.3. Jei pagalba turistui yra reikalinga dėl priežasčių, kurios atsiranda dėl turisto tyčinių veiksmų ar aplaidumo, kelionių organizatorius turi teisę už tokios pagalbos teikimą imti atlygį, kurio dydis negali viršyti kelionių organizatoriaus patirtų faktinių išlaidų.
6.4. Turistas be nepagrįsto delsimo turi pranešti kelionių organizatoriui sutartyje nurodytais kontaktais apie bet kokį netinkamo sutarties vykdymo ar sutarties nevykdymo atvejį, jo pastebėtą kelionės metu ir nurodyti protingą terminą trūkumams ištaisyti. Jeigu trūkumus būtina ištaisyti nedelsiant, turistas neprivalo nurodyti termino.
6.5. Jeigu sutartyje nurodytos paslaugos teikiamos ne pagal sutarties sąlygas, kelionių organizatorius per turisto nustatytą protingą terminą privalo ištaisyti turisto nurodytus trūkumus, išskyrus kai to padaryti neįmanoma arba jei tai sukeltų neproporcingų išlaidų, atsižvelgiant į trūkumų mastą ir į netinkamai suteiktų paslaugų, nurodytų sutartyje, vertę.
6.6. Jeigu kelionių organizatorius neištaiso trūkumų dėl sutarties 6.5 punkte nurodytų priežasčių, turistas turi teisę reikalauti, kad jam be nepagrįsto delsimo būtų atlyginta turtinė ir neturtinė žala.
6.7. Jeigu kelionių organizatorius per turisto nustatytą protingą terminą neištaiso trūkumų ne dėl sutarties 6.5 punkte nurodytų priežasčių, turistas gali padaryti tai pats ir pareikalauti padengti būtinas išlaidas.
6.8. Jeigu kelionių organizatorius negali suteikti didelės paslaugų dalies pagal sutartį arba turisto sugrįžimo į išvykimo vietą paslauga nesuteikiama taip, kaip buvo susitarta, kelionių organizatorius privalo pasiūlyti turistui be papildomų išlaidų tinkamas alternatyvias paslaugas, kurių kokybė, jeigu įmanoma, būtų lygiavertė sutartyje nurodytai kokybei arba aukštesnė už ją, kad būtų galima toliau tęsti kelionę. Kai dėl siūlomų alternatyvų kelionė tampa žemesnės kokybės nei nurodyta sutartyje, kelionių organizatorius atitinkamai sumažina kelionės kainą.
6.9. Jei pasiūlytos alternatyvos nėra panašios į tas paslaugas, dėl kurių buvo susitarta sutartyje, arba, jei suteiktas kainos sumažinimas yra neadekvatus, turistas gali jų atsisakyti.
6.10. Jei nepakankama atitiktis iš esmės daro poveikį kelionės vykdymui, o organizatorius per turisto nustatytą pagrįstą laikotarpį padėties neištaiso, turistas gali nutraukti sutartį nemokėdamas sutarties nutraukimo mokesčio ir paprašyti sumažinti kainą ir (arba) atlyginti turtinę ir neturtinę žalą.
6.11. Jeigu nėra įmanoma pasiūlyti alternatyvų arba turistas atsisako pasiūlytų alternatyvų pagal sutarties 6.9 punktą, turistas turi teisę į kainos sumažinimą ir (arba) turtinės ir neturtinės žalos atlyginimą nenutraukiant sutarties.
6.12. Jeigu kelionė apima keleivių vežimo paslaugą, kelionių organizatorius šios sutarties 6.9 – 6.11 punktuose nurodytais atvejais be papildomo užmokesčio turi užtikrinti turisto grąžinimą į pradinę išvykimo vietą lygiavertės rūšies transportu arba nuvežimą į kitą vietovę, dėl kurios sutinka turistas, taip pat grąžinti turistui pinigus už nesuteiktas paslaugas.
6.13. Jeigu dėl nenugalimos jėgos kelionių organizatorius negali užtikrinti turisto grąžinimo taip, kaip numatyta sutartyje, kelionių organizatorius privalo apmokėti būtino apgyvendinimo, kurio kategorija, jeigu įmanoma, yra lygiavertė nurodytajai sutartyje, tam laikotarpiui, kiek trunka nenugalimos jėgos aplinkybės, bet ne ilgesniam kaip trijų nakvynių laikotarpiui kiekvienam turistui, išlaidas, išskyrus atvejus, kai kituose įstatymuose ar Europos Sąjungos teisės aktuose numatyti ilgesni laikotarpiai
(pvz., riboto judumo ir juos lydintiems asmenims, nėščiosioms ir nelydimiems nepilnamečiams, taip pat asmenims, kuriems reikia specialios medicinos pagalbos, jei turistas apie jo specialius poreikius praneša kelionių organizatoriui likus ne mažiau kaip 48 valandoms iki kelionės pradžios).
6.14. Turistas turi teisę reikalauti, kad jam be nepagrįsto delsimo būtų atlyginta turtinė ir neturtinė žala šiais atvejais:
6.14.1. jeigu dėl turisto nurodytų trūkumų sutartis negali būti toliau vykdoma, o kelionių organizatorius per turisto nustatytą protingą terminą nepašalina trūkumų;
6.14.2. jeigu kelionės organizatorius dėl pagrįstų priežasčių negali pasiūlyti alternatyvių paslaugų arba turistas jų atsisako pagal sutarties 6.9 punktą;
6.14.3. kitais Civiliniame kodekse nustatytais atvejais.
6.15. Kelionių organizatorius neatsako už netinkamą sutarties įvykdymą, jeigu kelionių organizatorius įrodo, kad sutartis buvo netinkamai vykdoma dėl:
6.15.1. turisto kaltės;
6.15.2. trečiosios šalies, nesusijusios su paslaugų teikimu pagal sutartį, kaltės ir todėl nebuvo įmanoma žalos numatyti arba jos išvengti;
6.15.3. nenugalimos jėgos.
6.16. Jeigu žala, išskyrus žalą, atsiradusią dėl turisto mirties, sveikatos sužalojimo, taip pat tyčinę žalą ar dėl didelio neatsargumo padarytą žalą, turistui padaroma teikiant sutartyje numatytą paslaugą, tačiau tą paslaugą teikia ne pats kelionės organizatorius, kelionės organizatoriaus atsakomybė už tokią žalą gali būti ribojama triguba kelionės kaina.
6.17. Turisto teisė gauti žalos atlyginimą ar teisė į kainos sumažinimą nedaro poveikio keleivių teisėms pagal 2004 m. vasario 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 261/2004, nustatantį bendras kompensavimo ir pagalbos keleiviams taisykles atsisakymo vežti ir skrydžių atšaukimo arba atidėjimo ilgam laikui atveju, panaikinantį Reglamentą (EEB) Nr. 295/91 (OL 2004 L 046, p. 1), 2007 m. spalio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 1371/2007 dėl geležinkelių keleivių teisių ir pareigų (OL 2007 L 315, p. 14), 2009 m. balandžio 23 d.
Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 392/2009 dėl keleivių vežėjų jūra atsakomybės avarijų atveju (OL 2009 L 131, p. 24), 2010 m. lapkričio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 1177/2010 dėl jūrų ir vidaus vandenų keliais vykstančių keleivių teisių, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (EB) Nr. 2006/2004 (OL 2010 L 334, p. 1), 2011 m. vasario 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 181/2011 dėl miesto ir tolimojo susisiekimo autobusų transporto keleivių teisių, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (EB) Nr. 2006/2004
(OL 2011 L 55, p. 1), ir pagal tarptautines konvencijas.
6.18. Pagal sutarties 6.14 punktą kelionių organizatoriaus išmokėtas žalos atlyginimas arba kelionių organizatoriaus turistui suteiktas kainos sumažinimas ir pagal sutarties 6.17 punkte nurodytus Europos Sąjungos teisės aktus ir tarptautines konvencijas išmokėtas žalos atlyginimas arba suteiktas kainos sumažinimas turistui išskaitomi vienas iš kito, kad būtų išvengta dvigubo žalos atlyginimo.
6.19. Turistui padaryta turtinė ir neturtinė žala atlyginama Civilinio kodekso nustatyta tvarka.
7. ASMENS DUOMENŲ APSAUGA
7.1. Pasirašydamas šią Sutartį Turistas pateikia tvarkyti savo asmens duomenis šios Sutarties administravimo ir vykdymo tikslais. Tvarkomi pateikiami asmens duomenys (vardas, pavardė, gimimo data, asmens kodas, adresas, kontaktiniai duomenys, asmens dokumento duomenys, mokėtojo duomenys, mokėtojo duomenys ir kt.).
7.2. Kelionių organizatorius vykdydamas šią Sutartį turisto(-ų) asmens duomenis gali perduoti duomenų gavėjams – rezervavimo sistemoms, tiesiogiai vežėjams (oro, sausumos, vandens transportu), apgyvendinimo įstaigoms, ambasadoms, draudimo bendrovėms ir kitiems partneriams, atsakingiems už kitas su turisto (-ų) kelionės organizavimu susijusias paslaugas. Nurodyti duomenų gavėjai gali būti įsisteigę ir už Europos ekonominės erdvės ribų.
7.3. Kelionių organizatorius, tvarkydamas turisto (-ų) duomenis, šios Sutarties administravimo ir vykdymo tikslais gali pasitelkti kitus duomenų tvarkytojus - kelionių agentūras, kelionių organizavimui naudojamų informacinių sistemų priežiūrą teikiančias įmones, įmones, teikiančias kitas paslaugas, susijusias su informacinių technologijų infrastruktūra. Nurodyti duomenų tvarkytojai gali būti įsisteigę ir už Europos ekonominės erdvės ribų.
7.4. Tvarkant asmens duomenis Sutarties administravimo ir vykdymo tikslais, duomenys saugomi 10 (dešimt) metų nuo šios Sutarties įvykdymo ar pasibaigimo dienos. Suėjus nurodytam terminui turisto(-ų) asmens duomenys bus sunaikinti per protingą laikotarpį.
7.5. Turistas (-ė) patvirtina, kad yra informuotas (-a) apie teisę susipažinti su asmens duomenimis, reikalauti ištaisyti neteisingus, neišsamius, netikslius savo asmens duomenis, reikalauti apriboti duomenų tvarkymo veiksmus (išskyrus saugojimą) ar sunaikinti duomenis (kai duomenys tvarkomi nesilaikant teisės aktų reikalavimų ar yra kiti teisės aktuose nurodyti pagrindai), teisę į duomenų perkeliamumą (kai duomenys tvarkomi sutarties pagrindu), t.y. gauti su savimi susijusius asmens duomenis ir persiųsti tuos duomenis kitam duomenų valdytojui arba reikalauti persiųsti tokius asmens duomenis kitam Turisto nurodytam duomenų valdytojui, kai tai techniškai įmanoma.
7.6. Įgyvendinant aukščiau nurodytas Turisto (-ų) teises, Turistas prašymą Kelionių organizatoriui pateikia kartu su asmens tapatybę patvirtinančiu dokumentu arba teisės aktų nustatyta tvarka elektroninių ryšių priemonėmis, kurios leidžia tinkamai identifikuoti asmenį, patvirtinęs savo asmens tapatybę. Turistui kreipiantis į Kelionės organizatorių raštu, prie prašymo pridedamas notaro patvirtintas asmens tapatybę patvirtinančio dokumento nuorašas, išskyrus atvejus, kai rašytinis prašymas pateikiamas tiesiogiai Kelionės organizatoriaus darbuotojams ir prašymo pateikimo metu yra galimybė identifikuoti prašymą teikiantį Turistą.
7.7. Turistui turint klausimų ar nusiskundimų dėl asmens duomenų tvarkymo, Turistas gali kreiptis el. paštu į duomenų apsaugos pareigūną duomenuapsauga@westexpress.lt arba užregistruoti kreipimąsi paskambinus telefonu 1312 . Su informacija apie asmens duomenų apsaugą taip pat galima susipažinti www.westexpress.lt skelbiamoje privatumo politikoje. Turistas taip pat gali kreiptis į Valstybinę duomenų apsaugos inspekciją, www.ada.lt, ada@ada.lt.
8. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
8.1. Kelionės metu atsiradusias pretenzijas dėl sutarties netinkamo vykdymo ar nevykdymo turistas turi be nepagrįsto delsimo raštu ar patvariojoje laikmenoje pareikšti sutartyje nurodytam kelionės vadovui, kelionių organizatoriaus vietiniam atstovui, kontaktiniam centrui ar kitai tarnybai, o jei šių nėra, – kelionių organizatoriui.
8.2. Turistų pretenzijų kelionių organizatoriui dėl žalos atlyginimo už netinkamą sutarties vykdymą ar nevykdymą pateikimo senaties terminas yra dveji metai.
8.3. Kai sutartis sudaryta per kelionių pardavimo agentą, turistas gali pateikti pranešimus, prašymus ar pretenzijas tiesiogiai kelionių pardavimo agentui, kuris be nepagrįsto delsimo perduoda pranešimus, prašymus ar pretenzijas kelionių organizatoriui. Kelionių pardavimo agentui gavus turisto pranešimus, prašymus ar pretenzijas, laikoma, kad juos gavo kelionių organizatorius.
8.4. Kelionių organizatorius privalo neatlygintinai išnagrinėti turisto kreipimąsi ir, kai nesutinka su turisto reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo turisto kreipimosi gavimo dienos, pateikti turistui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais.
8.5. Ginčai dėl sutarties netinkamo vykdymo ar nevykdymo ne teisme nagrinėjami Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo nustatyta tvarka Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje, adresu Vilniaus g. 25, 01402 Vilnius, el. p. tarnyba@vvtat.lt, faks. (8 5) 279 1466, interneto svetainė www.vvtat.lt. Elektroniniu būdu prašymą galima pateikti per EGS platformą http://ec.europa.eu/odr/.
8.6. Turisto kreipimasis į vartojimo ginčus nagrinėjančią instituciją neatima iš turisto teisės kreiptis į bendrosios kompetencijos teismą Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka su prašymu nagrinėti ginčą iš esmės.
8.7. Jeigu sutartis sudaroma nuotoliniu būdu, kelionių organizatorius be nepagrįsto delsimo po sutarties sudarymo patvariojoje laikmenoje turistui pateikia sutarties kopiją arba sutarties patvirtinimą.
8.8. Ne prekybai skirtose patalpose sudarytos sutarties kopija ar sutarties sudarymo patvirtinimas turistui pateikiami popierine forma arba, jei turistas sutinka, kitoje patvariojoje laikmenoje.
8.9. Šalys susitaria, kad sutartis gali būti pasirašoma ir apsikeičiama elektroniniu būdu ir laikoma galiojančia nuo tokio apsikeitimo momento.
8.10. Sutartis sudaryta dviem egzemplioriais - po vieną kelionių organizatoriui ir turistui (-ams). Visi egzemplioriai turi vienodą juridinę galią
PAGRINDINĖS VEŽIMO ORU SĄLYGOS
1. APIBRĖŽIMAI
1.1. „Bilietas“ – tai keleivio vežimo sutartį patvirtinantis dokumentas, kurį išdavė arba įgaliojo išduoti oro vežėjas arba jo įgaliotasis atstovas, suteikiantis teisę skristi orlaiviu ir vežti nustatyto svorio bagažą keleivio vežimo sutarties sąlygomis. Keleivis turi pareigą išsaugoti bilietą visos kelionės metu, jeigu oro vežėjas jo nepakeičia kitu lygiaverčiu dokumentu.
1.2. „Bagažas” – tai asmeninis keleivio turtas, kuris gabenamas tuo pačiu skrydžiu. Jei nenurodyta kitaip, jį sudaro „Registruotasis” ir „Neregistruotasis” bagažas. „Registruotasis” bagažas – tai bagažas, kurį saugo oro vežėjas ir kuriam išduodama bagažo identifikavimo kortelė. „Neregistruotasis” bagažas – bet koks keleivio Bagažo vienetas, kuris pagal Taisykles nelaikomas Registruotuoju bagažu, ir kurį keleivis pats saugo savo kelionės metu. „Bagažo identifikavimo kortelė” – tai dokumentas, išduodamas tik registruotajam bagažui identifikuoti.
1.3. „Oro vežėjas” – oro transporto įmonė, turinti licenciją oro susisiekimui vykdyti.
1.3.1. „Oro vežėjo kodas” – dvi raidės skrydžio numeryje arba trys simboliai bilieto numeryje, identifikuojantys atitinkamą Vežėją oru.
1.3.2. „Bendrojo kodo naudojimas” – vieno Vežėjo vykdomas skrydis, kuriame vietas suteikia kitas Vežėjas, naudodamasis savo Oro linijų bendrovės kodu atskirai arba kartu su pirmiau nurodyto Vežėjo Oro linijų bendrovės kodu.
1.4. „Įlaipinimo kortelė” – dokumentas, kurį oro uoste prisiregistravus pagal įsigytą Bilietą išduoda oro bendrovės įgaliotasis atstovas, arba kurį keleivis atsispausdina, arba išsaugo savo mobiliajame prietaise atlikęs registraciją internetu, ir kuris suteikia teisę įlipti į lėktuvą.
1.5. „Registracijos į skrydį terminas” – terminas, iki kurio privaloma atlikti registracijos į skrydį formalumus ir gauti Įlaipinimo kortelę ir (arba) Bagažo identifikavimo kortelę.
1.6. „Kelionės dokumentai“ – pasas ar asmens tapatybės kortelė, iškvietimas, viza, draudimas ir kiti dokumentai, kurie būtini atitinkamos kelionės metu.
1.7. „Keleivio vežimo oru sutartis“ – tai sutartis dėl oro transporto paslaugų ar įtraukianti oro transporto paslaugas, įskaitant tokią sutartį, kai pervežimą sudaro du ar daugiau skrydžių, vykdomų to paties arba skirtingų oro vežėjų. Šia sutartimi oro vežėjas įsipareigoja orlaiviu keleivį nuvežti sutartu laiku į paskirties vietą, o jeigu keleivis perdavė bagažą – nugabenti bagažą į paskirties vietą ir išduoti jį turinčiam jį gauti asmeniui, vadovaujantis oro vežėjo, vykdančio skrydį, taisyklėmis, o keleivis įsipareigoja už paslaugą sumokėti nustatytą užmokestį, o jeigu perduotas bagažas – ir už bagažo vežimą.
1.8. „Oro vežėjo taisyklės“ – oro vežėjo patvirtintos keleivių, bagažo, krovinių vežimo paslaugų pardavimo ir teikimo sąlygos ir tvarka, kurios taikomos tiek, kiek to nereglamentuoja Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006-04-20 dienos įsakymu Nr. 3-147 patvirtintos „Keleivių, bagažo, pašto ir krovinių vežimo orlaiviais taisyklės“. Oro vežėjo taisyklės arba nuoroda į interneto svetainę, kurioje su jomis galima susipažinti, pateikiamos šių taisyklių priede Nr.1 arba bilieto pasiūlymo sąlygose.
1.9. „Bilietų pardavėjas“ – tarpininkas, teikiantis bilietų pardavimo paslaugas.
2. BILIETŲ UŽSAKYMAS
2.1. Bilieto pirkėjas, įsigydamas bilietą, įsipareigoja susipažinti su šiomis Pagrindinėmis vežimo taisyklėmis bei atitinkamo oro vežėjo taisyklėmis pagal nuorodas, pateikiamas priede Nr.1 ir/arba nurodomas bilieto pasiūlymo sąlygose. Jeigu bilieto pirkėjas yra ne keleivis arba bilieto pirkėjas yra keleivis, teikiantis užsakymą kitiems keleiviams, Bilieto pirkėjas atlieka visus veiksmus visų užsakyme nurodytų keleivių vardu. Teikdamas užsakymą Bilieto pirkėjas kitų užsakyme nurodytų keleivių vardu sutinka su Pagrindinėmis Vežimo Oru sąlygomis bei atintinkamo oro vežėjo taisyklėmis ir privalo apie jas informuoti kiekvieną užsakyme nurodytą keleivį.
2.2. Teikiant užsakymą privaloma nurodyti visą kiekvieno į užsakymą įtraukto Keleivio vardą ir pavardę taip, kaip ji nurodyta šio Keleivio kelionės dokumentuose, naudojamuose atitinkamos kelionės metu, tik lotyniškos abėcėlės raidėmis be diakritinių ženklų ir kitų specialiųjų ženklų arba simbolių.
2.3. Teikiant užsakymą privaloma pateikti tinkamą ir tikslią kontaktinę informaciją (telefono numerį arba mobiliojo telefono numerį ir el. pašto adresą), kad būtų galima susisiekti bet kuriuo metu.
2.4. Prieš įsigydamas bilietą pirkėjas privalo patikrinti, kad visa teikiant užsakymą nurodyta informacija, įskaitant, bet neapsiribojant, keleivio vardu ir pavarde (kurie turi atitikti kelionės dokumentus), skrydžio datomis, išvykimo laiku, maršrutu, įtrauktomis papildomomis paslaugomis ir kt., yra teisinga. Vėliau pretenzijos dėl biliete nurodytos informacijos, neatitinkančios pageidavimų, nebus priimamos, ir ją bus galima pakeisti tik pagal bilieto tarifų taisyklių sąlygas.
2.5. Įsigytas bilietas galioja tik konkrečiame viename biliete nurodytai kelionei – nuo išvykimo iki atvykimo vietos, stojant sutartuose sustojimo taškuose.
2.6. Privaloma laikytis Biliete išdėstyto nustatyto kelionės eiliškumo - jei nebus panaudoti visi pavieniai kelionės etapai arba jie bus panaudoti ne tokia tvarka, kaip nurodyta biliete, oro vežėjas turi teisę atšaukti tolimesnius skrydžius arba perskaičiuoti bilieto kainą pagal pakeistą maršrutą.
2.7. Oro bendrovės siūlo įvairių tipų Bilietus, kurie išsamiau aprašyti Oro vežėjo taisyklėse. Tam tikrų tipų Bilietai, taip pat specialiomis kainomis arba specialių akcijų laikotarpiais parduodami Bilietai gali būti iš dalies ir (arba) visiškai nekeičiami ir (ar) negrąžinami, kaip nurodyta atitinkamose Taisyklėse. Bilietai yra negrąžinami, jų maršruto/datų/pavardžių biliete keitimas negalimas, jeigu pasiūlyme nenurodoma kitaip.
2.8. Specialių kategorijų keleiviai: Prieš įsigydamas bilietus bei prieš kelionę keleivis privalo įsitikinti, kad gali skristi medicininiu požiūriu, ir kad jo sveikatos būklė leidžia naudotis Oro vežėjo paslaugomis. Jeigu yra abejonių, būtina pasitarti su gydytoju ir gauti atitinkamą pažymą.
2.9. Vaikai ir kūdikiai:
2 2.9.1. Kūdikis gali keliauti tik lydimas suaugusiojo, kuris turi būti ne jaunesnis kaip 16 metų amžiaus, kad galėtų lydėti kūdikį. Vienas suaugęs asmuo gali lydėti vieną kūdikį. Užsakant bilietą kūdikiui, standartiškai jam atskira vieta lėktuve nėra užsakoma;
2.9.2. Kūdikiai taip pat gali keliauti savo automobilinėje kėdutėje, įrengtoje ant kėdės salone; norint vaiką vežti savo kėdutėje, reikia užsisakyti papildomą vietą. Vaiko kėdutė prie salono kėdės turi būti pritvirtinta saugos diržu viso skrydžio metu. Oro vežėjas neprisiima atsakomybės už pasekmes, atsirandančias dėl netinkamai pritvirtintos vaikiškos kėdutės, netinkamo jos veikimo ar instrukcijų nesilaikymo.
2.9.3. Jaunesnius kaip 12 metų, o kai kuriose šalyse jaunesnius nei 15 metų vaikus turi lydėti suaugęs asmuo arba jiems turi būti taikoma „Nepilnamečių palydos paslauga“, jeigu vaikui yra sukakę 5 metai, jeigu oro vežėjo specialiosiose sąlygose nenurodyta kitaip. 2.9.4. Keliavimas nėštumo metu. Prieš įsigyjant bilietus bei prieš kelionę privaloma pasitarti su gydytoju bei išsiaiškinti Oro vežėjo reikalavimus tokiai kelionei.
3. REGISTRACIJA Į SKRYDĮ, BAGAŽO REGISTRACIJA IR ĮLAIPINIMAS
3.1. Registraciją į skrydį ir bagažo registraciją keleivis privalo atlikti iki registracijos termino pabaigos. Registracija laikoma baigta, kai gaunama Įlaipinimo kortelė ir (arba) Bagažo identifikavimo kortelė skrydžiui.
3.2. Keleivis turi atvykti į oro uostą tokiu laiku, kad spėtų sutvarkyti visus skrydžio formalumus ir laiku atvykti prie įlaipinimo vartų. Įprastai keleiviai į oro uostą turi atvykti likus bent 2 valandoms iki skrydžio, kad spėtų laiku užsiregistruoti ir atlikti visus pasienio, muitinės kontrolės formalumus. Kiekviename oro uoste keleivių registracija gali būti užbaigta skirtingu laiku - registracijos pabaiga nurodoma biliete ir/ar vežėjo tvarkaraštyje. Jeigu registracijos pabaigos laikas nenurodytas, keleivis turi registruotis skrydžiui ne vėliau kaip likus 1 valandai iki paskelbto išvykimo laiko. Skrydis negali būti atidėtas dėl vėluojančių keleivių. Vežėjas turi teisę atsisakyti vežti keleivius, pavėlavusius laiku užsiregistruoti skrydžiui ar laiku atvykti prie įlaipinimo vartų ir atšaukti užsakymą. Bilietų pardavėjas neatsako, jeigu keleivis šių rekomendacijų nesilaiko.
3.3. Registruojantis skrydžiui oro uoste, gali būti taikomas mokestis už šią paslaugą, todėl rekomenduojama registraciją atlikti internetu ne vėliau nei likus 3 valandoms iki skrydžio.
3.4. Įlaipinimo metu Oro vežėjas turi teisę pareikalauti pateikti galiojančius kelionės dokumentus, įskaitant, bet neapsiribojant, pasą, vizą, skiepijimo nuo tam tikrų ligų arba persirgimo pažymėjimą, oficialiai pripažintą COVID-19 tyrimo rezultatą, keleivio buvimo vietos nustatymo formą arba kitus lygiaverčius dokumentus bei paprašyti užsidėti veido kaukę.
4. BAGAŽAS
4.1. Leidžiami Neregistruotojo ir / arba Registruotojo Bagažo matmenys, svoris ir nemokamai vežamų vienetų skaičius priklauso nuo oro bendrovės taisyklių bei Bilieto tipo. Išsamesnė informacija pateikiama oro bendrovės taisyklėse pagal nuorodas, pateikiamas priede Nr.1 ir/arba nurodomas bilieto pasiūlymo sąlygose.
4.2. Neregistruotasis bagažas ir asmeniniai daiktai turi atitikti nurodytus Neregistruotojo bagažo matmenis ir svorį, kad juos būtų galima padėti po priešais esančia sėdyne arba uždaryti į Bagažo skyrių, esantį virš sėdynių. Jeigu Bagažo ir (arba) asmeninių daiktų negalima saugoti numatytose vietose, arba jeigu jų svoris ir (arba) matmenys viršija leistinus, arba jeigu dėl bet kokios priežasties Oro vežėjas mano, kad jie nesaugūs ir (arba) netinkami vežti lėktuvo salone, gali būti pareikalauta, kad Neregistruotasis bagažas būtų vežamas kaip Registruotasis bagažas, ir pareikalauti sumokėti už jo, kaip už Registruotojo bagažo, vežimą.
4.3. Priėmęs ir užregistravęs Registruotąjį bagažą, Oro vežėjas kiekvienam Registruotojo bagažo vienetui išduoda Bagažo identifikavimo kortelę. Registruotasis bagažas bus vežamas tuo pačiu lėktuvu, kuriuo keliauja keleivis, išskyrus atvejus, kai dėl saugos arba eksploatacijos priežasčių Vežėjas nuspręstų vežti jį kitame skrydyje. Registruojamąjį bagažą privaloma nedelsiant pasiimti Bagažą paskirties ar Sustojimo punkte. Registruotąjį bagažą pasiimti gali tik asmuo, turintis Bagažo identifikavimo kortelę
4.4. Specialusis bagažas
4.4.1. Oro vežėjas veža sporto įrangą, vaikų vežimėlius, neįgaliųjų vežimėlius, muzikos instrumentus, ir kitą specialųjį bagažą, tik jeigu laikomasi atitinkamų Bagažo normų, kuriose nustatyti maksimalaus dydžio, svorio, vienetų skaičiaus ir kiti apribojimai. Apie planuojamą vežti specialųjį bagažą privaloma pranešti iš anksto ir gauti atitinkamą oro vežėjo leidimą bei sumokėti papildomus mokesčius, jeigu tokie reikalaujami.
4.4.2. Specialusis bagažas, priklausomai nuo jo tipo, gali būti vežamas salone arba kaip Registruotasis bagažas.
4.4.3. Gyvūnų gabenimas. Gyvūnus gabenti draudžiama, išskyrus atvejus, kai aviakompanija suteikia tam išankstinį leidimą. Tokiu atveju, priklausomai nuo gyvūno dydžio ir svorio, gyvūnai vežami lėktuvo salone kaip Neregistruotasis bagažas arba lėktuvo krovinių skyriuje kaip Registruotasis bagažas.
4.4.4. Apie planuojamą vežti gyvūną privaloma pranešti iš anksto ir gauti atitinkamą oro vežėjo leidimą bei sumokėti papildomus mokesčius. Keliaujantis asmuo privalo sužinoti reikalavimus ir užtikrinti, kad jie (pavyzdžiui, šunys, katės, naminiai paukščiai ir kiti gyvūnai) yra tinkamai uždaryti į transportavimui tinkamus konteinerius, turi galiojančius sveikatos ir skiepų pasus, leidimus įvežti ir kitus dokumentus, kurių reikalauja įvežimo arba tranzito šalys. Jeigu nesilaikoma šių reikalavimų, gyvūnai vežti nepriimami.
4.4.5. Oro vežėjas ir Bilietų pardavėjas neatsako už gyvūnų, neturinčių visų reikalingų išvežimo, įvežimo, sveikatos ir kitų dokumentų, įvežimą ar tranzitą per bet kurią valstybę, valstiją ar teritoriją, o gyvūną vežantis asmuo turės padengti visas Oro vežėjui to paskirtas baudas ar įpareigojimus bei patirtus nuostolius ar išlaidas.
4.5. PAVOJINGI IR DRAUDŽIAMI BEI NETINKAMI VEŽTI DAIKTAI
4.5.1. Registruotajame bagaže neturi būti ir yra netinkami vežti daiktai, už kurių praradimą ir (arba) sugadinimą bei (arba) kitus nuostolius Oro vežėjas ir Bilietų pardavėjas neatsako: • trapūs arba dužūs daiktai, pvz., akiniai, stikliniai buteliai (įskaitant alkoholio butelius ir kvepalų buteliukus), indai; • maisto produktai, greitai gendantys produktai; 3 • ypač vertingi daiktai - tokie kaip pinigai, raktai, vaistai, meno dirbiniai arba religiniai daiktai, vertybiniai popieriai arba kitos vertybės, • svarbūs dokumentai, pvz., pasai ir kiti asmens tapatybės dokumentai, verslo dokumentai arba jų pavyzdžiai; • juvelyriniai dirbiniai, brangieji metalai, laikrodžiai, muzikos instrumentai; • kompiuteriai, fotoaparatai, filmavimo kameros, mobiliųjų telefonų arba kitų elektronikos ir (arba) elektros prietaisai ir jų priedai
4.5.2. Neregistruotame arba Registruotame bagaže draudžiama vežti daiktus, nurodytus 2015 m. lapkričio 5 d. Komisijos įgyvendinimo reglamente (ES) Nr. 2015/1998, kuriuo nustatomos išsamios bendrųjų pagrindinių aviacijos saugumo standartų įgyvendinimo priemonės, įskaitant daiktus, kurie gali kelti pavojų lėktuvui arba lėktuve esantiems asmenims ir turtui, nurodytus Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) Saugaus pavojingų krovinių vežimo oro transportu techninėse instrukcijose bei Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) Pavojingų prekių vežimo taisyklėse (paprašius pateikiama daugiau informacijos). Tai yra:
• degūs skysčiai ir kietosios medžiagos;
• oksidacinės medžiagos, tokios kaip balinamieji milteliai;
• organiniai peroksidai;
• ašarinių dujų įranga arba bet kokios dujų talpyklės;
• infekcinės medžiagos, tokios kaip gyvieji virusai;
• skystųjų elektrolitų automobilių baterijos;
• gyvsidabrio turintys prietaisai;
• magnetų turintys prietaisai;
• fejerverkai ir pirotechnika;
• degtukai;
• žiebtuvėliai, žiebtuvėlių kuras, dažai, skiedikliai;
• nuodai, arsenas, cianidas, herbicidai;
• radioaktyviosios medžiagos, rūgštys, ėsdinančios medžiagos, šarmai, natrio hidroksidas;
• kreozotas, negesintos kalkės, aliejuotas popierius;
• transporto priemonių kuro sistemos sudedamosios dalys, kuriose buvo kuro;
• sprogmenys, amunicija, detonatoriai ir panaši įranga;
• dūmadėžės ir dūminiai užtaisai;
• Riedlentės, pusiausvyrą išlaikantys vienaračiai ar daugiaračiai, mini riedžiai;
• ličio jonų akumuliatoriais maitinamos transporto priemonės (įskaitant riedžius ir riedlentes), išskyrus neįgaliojo vežimėlį ar mobilumo įrangą pagal taisykles;
• ličio jonų akumuliatoriais maitinami įtaisai, kurių galia viršija 160 vatvalandžių; išmanieji krepšiai, iš kurių neišimtas ličio jonų akumuliatorius
4.5.3. Neregistruotame bagaže be aukščiau nurodytų daiktų, taip pat draudžiami vežti yra šie daiktai:
• Pistoletai, šaunamieji ginklai - bet koks daiktas, kuris gali, arba atrodo, jog gali, paleisti šovinį (pavyzdžiui, šratiniai šautuvai; oriniai pistoletai; šratiniai ginklai; graižtviniai ginklai; katapultos; harpūnai ir žeberklai; humaniškos gyvūnų sunaikinimo priemonės; ugnies gesintuvai; signaliniai pistoletai; startiniai pistoletai; šaunamųjų ginklų tikslios kopijos ar imitacijos; visų tipų žaisliniai ginklai; sudedamos šaunamųjų ginklų dalys (išskyrus teleskopinius stebėjimo prietaisus ir optinius taikiklius); smulkaus kalibro pistoletai; tazeriai; elektrošoko įrenginiai, naudojami kontaktiniam gyvulių varymui; elektrošoko įrenginiai; žiebtuvėliai, savo forma primenantys šaunamuosius ginklus; paslėpti ir užmaskuoti šaunamieji ginklai);
• Smailūs ginklai ir aštriabriauniai daiktai - smailūs ir aštriabriauniai daiktai, kuriuos naudojant galima sužeisti (pavyzdžiui, kirviai ir kirvukai; strėlės ir smiginio strėlytės; alpinistų batų kapliukai; ledo kirvukai ir kirtikliai; pačiūžos; peiliai, fiksuojančia ar išmetama geležte - bet kokio ilgio ašmenimis; peiliai, įskaitant ir apeiginius peilius, kurių ašmenys ilgesni nei 6 cm, padaryti iš metalo arba iš kitokios medžiagos, tačiau pakankamai tvirti, kad būtų galima traktuoti potencialiais ginklais; mėsos kapoklės; atviri skustuvai; kardai; skalpeliai; žirklės, kurių ašmenys ilgesni nei 6 cm; slidžių lazdos; kalavijai ir špagos; svaidomosios žvaigždės; įrankiai amatui, kurie gali būti panaudoti kaip smailūs ar aštrūs ginklai, pvz. grąžtai, peiliukai dėžėms pjaustyti, kišeniniai peiliukai, visų tipų pjūklai, atsuktuvai, laužtuvai, plaktukai, replės, veržliarakčiai);
• Buki įrankiai - bet koks bukas daiktas, galintis sužaloti (pavyzdžiui, beisbolo lazdos; vėzdai; kuokos; softbolo lazdos; kriketo lazdos; golfo lazdos; ledo ritulio lazdos; lakroso lazdos; biliardo, pulo ar snukerio lazdos; kovos menų reikmenys).
• Sprogstamosios ar labai lengvai užsidegančios medžiagos, kuriuos gali būti panaudotos siekiant įvykdyti neteisėto įsikišimo veiksmus (pavyzdžiui, amunicija (šaudmenys); sprogstamosios kapsulės; litavimo lempos; detonatoriai ir degikliai; sprogmenys ir sprogstamieji įtaisai; dujos ir dujų talpos; granatos; fejerverkai; bet kokio pavidalo signalinės raketos; žiebtuvėlių užpildymo skystis; minos ir kiti karinės paskirties sprogstamieji įtaisai; šaudyklės-pliauškynės; benzinas ir gazolinas; sprogstamųjų medžiagų ar įtaisų tikslios kopijos ar imitacijos; dūminiai užtaisai ar šoviniai; žaislinių šautuvų kapsulės; terpentinas ir dažų skiedikliai).
• Cheminės ir toksinės medžiagos, kurios gali būti panaudotos siekiant įvykdyti neteisėto įsikišimo veiksmus (pavyzdžiui, rūgštys, chloras ir balinimo medžiagos; neutralizuojančios purškiamos dujos, pvz. pipirinės, ašarinės dujos ir rūgštys aerozoliniame įpakavime).
• Apribojimai taikomi vežant atsargines ličio baterijas rankiniame bagaže: atsargines ličio baterijas, pavyzdžiui, nešiojamųjų kompiuterių ir DVD grotuvų pakraunamos baterijas ir ličio AA dydžio baterijas, leidžiama vežti tik rankiname bagaže.
4.5.4 Negalima vežti daiktų, kuriuos vežti draudžiama pagal bet kurios išvykimo ar atvykimo šalies galiojančius teisės aktus ir valdžios institucijų vykdomuosius įsakus;
4 4.5.5. Negalima vežti daiktų, kuriuos oro vežėjas pagrįstai laiko netinkamais vežti dėl jų svorio, dydžio, formos ar savybių arba dėl to, kad jie yra pavojingi ir nesaugūs, arba yra trapūs arba lakūs, ir kuriuos vežant būtina atsižvelgti į naudojamo lėktuvo rūšį. Informacija apie nepriimamus vežti daiktus pateikiama paprašius;
4.5.6. Aukščiau esantys sąrašai nėra baigtiniai ir gali būti atnaujinami. Dėl išsamios informacijos, kaip saugiai gabenti pavojingus daiktus ar kilus klausimams, ar daiktas draudžiamas, ar ne, būtina pasitikrinti oro bendrovės taisyklėse pagal nuorodas, pateikiamas priede Nr.1 ir/arba nurodomas bilieto pasiūlymo sąlygose.
4.5.7. Draudžiamus vežti daiktus privaloma atiduoti oro vežėjui prieš įlaipinimą į lėktuvą. Oro uostai ir oro bendrovės neprivalo saugoti ar grąžinti bet kokių priduotų draudžiamų daiktų. Priduoti draudžiamieji daiktai bus sunaikinti.
4.5.8. Skysčių kiekiui neregistruojamame bagaže taikomi apribojimai
Skysčių, kuriuos norima pasiimti su savimi į lėktuvo saloną, pavyzdžiui, aerozolių, gėrimų, dantų pastos, kosmetinio kremo arba gelio, indeliai turi būti sudėti į permatomą plastikinį maišelį (maišelio dydis gali būti apie 20 x 20 cm). Plastikinio maišelio turinys turi lengvai tilpti ir maišelis turi būti užklijuotas. Skysčio iš viso galima turėti ne daugiau kaip 1 litrą, o viename indelyje gali būti ne daugiau kaip 100 ml. Didesni nei 100 ml skysčio indai turi būti dedami į registruotą bagažą. Tūrio apribojimai netaikomi vaistams ir kūdikių maistui.
4.5.9. Oro vežėjas gali atsisakyti:
- vežti bet kuriuos daiktus, kuriuos pagrįstai laiko netinkamais vežti dėl jų dydžio, formos, svorio, sudėties ar savybių, taip pat grėsmės saugumui, sklandžiam darbui ar kitų Keleivių patogumui;
- vežti Bagažą, jeigu jis nėra tinkamai supakuotas;
- vežti Neregistruotąjį bagažą, kuris neatitinka dydžio, svorio ir (arba) formos reikalavimų ir (arba) neatitinka bagažo vežimo sąlygų;
- vežti bet kurį Bagažo vienetą, jeigu keleivis atsisako atlikti Taisyklėse nurodytas saugos patikras;
- teikti Vežimo paslaugas ir (arba) vežti Jūsų Bagažą, jeigu nesumokėtas viso Bagažo vežimo mokestis
5. KELIONĖS DOKUMENTAI IR ATSAKINGŲ INSTITUCIJŲ PATIKRINIMAI
5.1. Keleivis yra atsakingas už visų reikalingų kelionės dokumentų ir (arba) vizų gavimą bei turėjimą, taip pat šalių, iš kurių, į kurias ar per kurias keliaujama, visų įstatymų, nutarimų, įsakymų ir kituose dokumentuose (toliau – Teisės aktai) nurodytų reikalavimų vykdymą.
5.2. Nei oro vežėjas, nei Bilietų pardavėjas nėra atsakingi už pasekmes, kilusias dėl to, kad keleivis neturi pagal įstatymus, reglamentus, nutarimus, įsakymus ar taisykles reikalaujamų dokumentų ar vizų, arba nesilaiko kokių nors Teisės aktų reikalavimų.
5.3. Keleivis, planuodamas kelionę ir prieš pat ją privalo sužinoti ir įsitikinti, kokie dokumentų reikalavimai taikomi bei ar jie nepasikeitė. Tokią informaciją gali suteikti atsakingos institucijos (pvz., Užsienio reikalų ministerija www.urm.lt ir Migracijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos: www.migracija.lt ir/ar atitinkamų šalių ambasados bei konsulinės įstaigos.
5.4. Prieš kelionę privaloma oro vežėjui pateikti išvykimo, įvažiavimo, sveikatos ir kitus dokumentus, kurių reikalaujama pagal visų susijusių šalių galiojančių Teisės aktų sąlygas. Jeigu reikia, Oro vežėjas turi teisę nukopijuoti kelionės dokumentus, kad kompetentingos institucijos galėtų patikrinti, ar jie galioja ir (arba) atitinka Teisės aktuose numatytus reikalavimus. Oro vežėjas turi teisę atsisakyti vežti Keleivį, jeigu jis nesilaiko šių reikalavimų, arba jeigu kelionės dokumentai negalioja arba kitaip neatitinka minėtų reikalavimų.
5.5. Jeigu keleiviui uždraudžiama įvažiuoti į kurią nors šalį, arba jis nesilaiko Teisės aktų reikalavimų, ir Oro vežėjui skiriama bauda už jo vežimą be reikiamų kelionės dokumentų ir vizos, Oro vežėjui pareikalavus, Keleivis privalo kompensuoti baudas ir (arba) kitus mokesčius, taikytus atitinkamoje šalyje, taip pat apmokėti išlaidas, susijusias su keleivio grąžinimu iš šios šalies į vietą, iš kurios išvyko. Tokiu atveju pinigai už Bilietą negrąžinami. Šias išlaidas padengti Oro vežėjas gali pasinaudoti už Bilietą sumokėtais pinigais, jeigu jame numatytomis vežimo paslaugomis dar nepasinaudota, arba kitais Keleivio pinigais, kuriuos turi.
6. ORO VEŽĖJO ATSAKOMYBĖ
6.1. Jeigu Oro Vežėjo taisyklėse pagal nuorodas, pateikiamas priede Nr.1 ir/arba nurodomas bilieto pasiūlymo sąlygose, Oro vežėjo atsakomybė nenumatyta kitaip, taikomi šie teisės aktai, reglamentuojantys Keleivių teises ir pareigas:
• Konvencija dėl tam tikrų taisyklių, susijusių su tarptautiniais vežimais oru, unifikavimo, pasirašyta Varšuvoje 1929 m. spalio 12 d.
• Konvencija dėl tam tikrų tarptautinio vežimo oru transporto taisyklių suvienodinimo, pasirašyta Monrealyje 1999 m. gegužės 28 d.
• 1997 m. spalio 9 d. Tarybos reglamentas (EB) Nr. 2027/97 dėl oro vežėjo atsakomybės nelaimingų atsitikimų atveju;
• 2004 m. vasario 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr.261/2004, nustatantis bendras kompensavimo ir pagalbos keleiviams taisykles atsisakymo vežti ir skrydžių atšaukimo arba atidėjimo ilgam laikui atveju, panaikinantis Reglamentą (EEB) Nr. 295/91;
• 2006 m. liepos 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr.1107/2006 dėl neįgalių asmenų ir ribotos judėsenos asmenų teisių keliaujant oru;
• ir kt.
6.2. Oro vežėjas atsako tik už tuos nuostolius ir kitą žalą, kuri patirta vežant jo vykdomame skrydyje.
6.3. Oro vežėjas neatsako už jokius nuostolius arba kitą žalą, kuri buvo patirta Oro vežėjui laikantis galiojančių teisės aktų ir atitinkamų procedūrų, arba keleiviui jų nesilaikant. 5
6.4. Siekiant įrodyti patirtas išlaidas ir (arba) žalos dydį, oro vežėjui pareikalavus, keleivis privalo per nurodytą terminą pateikti reikalaujamus dokumentus, įskaitant keleivio išlaidas patvirtinančius dokumentus, jeigu reikalaujama jas atlyginti (pavyzdžiui, pirkimo čekius, pagal kuriuos įsigytos prekės, kuriuose nurodyta data, duomenys apie pirkinį ir pirkimo kaina).
6.5. Bet kokiu atveju Oro vežėjas neatsako už prarastą pelną, netiesioginius nuostolius arba nuostolius, kilusius dėl pasekmių.
6.6. Jeigu Bagažas vėluoja arba sugadinamas, įskaitant atskirų daiktų, vežtų Registruotajame bagaže, praradimą arba viso Bagažo praradimą, privaloma nedelsiant apie tai pranešti raštu: jeigu Registruotasis bagažas sugadintas – ne vėliau kaip per 7 (septynias) dienas nuo Registruotojo bagažo gavimo datos, o jeigu Registruotasis bagažas vėluoja – ne vėliau kaip per 21 (dvidešimt vieną) dieną nuo Registruotojo bagažo gavimo datos arba kaip nurodyta oro bendrovės taisyklėse pagal nuorodas, pateikiamas priede Nr.1 ir/arba nurodomas bilieto pasiūlymo sąlygose.
6.7. Oro vežėjas neatsako už tokiomis aplinkybėmis patirtus nuostolius arba nuostolius, patirtus dėl šio Bagažo turėto trūkumo arba gedimo. Tai atvejais kai Bagažas, įskaitant asmeninius daiktus, yra Neregistruotasis, Oro vežėjas atsako tik už žalą, kuri įvyko dėl įrodytos Oro vežėjo darbuotojų arba įgulos kaltės. Oro vežėjas neatsako už bet kokiam daiktui, kurio negalima vežti, arba Bagažui, priimtam su ribotos atsakomybės lipduku, arba daiktui, kuriam taikomos specialiosios sąlygos, ir apie kurį nebuvo informuoti prieš užsakymą arba dėl kurio nebuvo gautas Oro vežėjo raštiškas patvirtinimas, sukeltą žalą, nuostolius, jo sunaikinimą arba vėlavimą. Oro vežėjas neatsako už žalą, sukeltą Neregistruotajam bagažui, išskyrus atvejus, kai ji padaryta dėl Oro vežėjo kaltės arba didelio aplaidumo.
6.8. Oro vežėjas neatsako, jeigu keleivis paliko jam arba kitam asmeniui priklausančius asmeninius daiktus, už kuriuos yra atsakingas, lėktuve, oro uoste arba kitoje vietoje; keleivis atsako už savo ir (arba) turto savininko patirtus nuostolius.
6.9. Registruotojo bagažo sugadinimo atveju Oro vežėjo atsakomybė yra ribota suma, numatyta aukščiau nurodytuose ir kituose teisės aktuose. Vertinant kompensacijos už Bagažą sumą, gali būti atsižvelgiama į jo nusidėvėjimą.
6.10. Oro vežėjas neatsako už Bagažo kosmetinius ir (arba) paviršinius pažeidimus, atsiradusius vykdant standartinį Vežimo procesą, ir už nuostolius, kuriuos lėmė Bagažo trūkumai, kokybės problemos, neatitiktis arba netinkama pakuotė.
Priedas Nr. 1
Oro vežėjų taisyklės, apibrėžiamos kaip Bendrosios vežimo taisyklės / General Conditions of Carriage
Air Baltic
LOT Polish airlines
Ryanair
Turkish Airlines
Lufthansa
SAS Scandinavian Airlines
Wizzair
Finnair
KLM
Air France
Norwegian
Easy Jet
Austrian Airlines
Swiss
Brussels Airlines
Air Europa
Aegean
Emirates
Qatar Airways
Pegasus
TAP Air Portugal
United Airlines
Air Serbia
Vueling
Eurowings
Royal Air Maroc
ITA Airways
Transavia
Tarom
Ethiopian Airlines
Uzbekistan Airways
Condor
Fly One
Azerbaidjan Airlines
Sutarties priedai:
1.Programa (jeigu yra)
2.Kita kelionę aprašanti medžiaga (jeigu yra)
Šios Turizmo paslaugų teikimo sutarties nuostatos privalomos kelionių organizatoriui ir visiems turistams. Turistas patvirtina, kad nuodugniai susipažino su pateikta sutartimi ir suprato visas jos nuostatas bei informavo kitus turistus - naudos gavėjus, kad turistinė kelionė yra organizuojama tik pagal šioje sutartyje nurodytas sąlygas ir visi turistai privalo vykdyti visas sutarties sąlygas.
(Turisto parašas)
Turistas patvirtina, kad jis prieš pasirašydamas šią sutartį turėjo galimybę susipažinti su skrydį vykdančio oro vežėjo keleivių ir bagažo vežimo sąlygomis, raštu ar kitoje prieinamoje patvariojoje laikmenoje gavo pagrindines vežimo sąlygas (jei perka kelionę lėktuvu), taip pat, kad gavo rašytinį dokumentą (sutartį, katalogą, kainyną, kitą kelionę aprašančią medžiagą, programą) arba nuorodą į elektroninį dokumentą (E-Katalogą ar kt.) kelionių organizatoriaus interneto svetainėje www.westexpress.lt, kuriame išdėstyta visa su kelione susijusi informacija: informacija apie apgyvendinimą bei transporto priemonę, kelionėje teikiamas paslaugas, kelionės maršrutą, išvykimo ir grįžimo vietą, laiką, lankomas vietas, jų epidemiologinę būklę, pavojingų ir ypač pavojingų užkrečiamųjų ligų profilaktikos priemones, valiutų keitimą, valstybių sienų perėjimo tvarką, daiktų įvežimo apribojimus, vizų gavimą, imunoprofilaktikos reikalavimus, informaciją, leisiančią tiesiogiai susisiekti su vaiku ar atsakingu asmeniu vaiko buvimo vietoje (jei į kelionę nepilnamečiai vyksta vieni), kelionių organizatoriaus ar agentūros atstovą, jo telefoną ir kitus kontaktinius duomenis.
Turistas patvirtina, jog tokį informacijos pateikimą jis laiko tinkamu ir priimtinu.
(Turisto parašas)
Neįgalūs arba judėjimo apribojimų turintys asmenys, kuriems kelionės lėktuvu metu gali būti reikalinga speciali pagalba, dėl sėdėjimo vietų patvirtinimo privalo susitarti su faktiniu skrydžio vykdytoju arba kelionių organizatoriumi prieš įsigyjant vežimo bilietą arba organizuotos turistinės kelionės paketą. Pažymime, kad skirtingos avialinijos judėjimo apribojimų turinčiais asmenimis taip pat laiko regėjimo, klausos ar protinę negalią turinčius asmenis. Tokiu būdu, judėjimo apribojimų turintys asmenys ar jų atstovai bei atstovai vaikų, keliausiančių be suaugusiųjų palydos, privalo apie tai informuoti faktinį skrydžio vykdytoją arba kelionių organizatorių, kadangi saugumo tikslais viename orlaivyje gali skristi ribotas keleivių su judėjimo negalia ir vaikų, keliaujančių be suaugusiųjų palydos skaičius. Tam tikrais atvejais asmens psichinė, emocinė, fizinė ar kitokia medicininė būklė gali daryti neigiamą įtaką skrydžio metu tiek pačiam turistui, tiek kartu keliaujantiems asmenims (asmenys su spec. poreikiais, širdies stimuliatoriais, kvėpavimo aparatais, širdies ligomis, besiruošiantys operacijoms ir pan.). Todėl šie turistai prieš sudarant turizmo paslaugų teikimo sutartį, privalo pasitarti su medikais ir gauti jų leidimą ar rekomendacijas dėl kelionės, kartu įvertinant galimas rizikas jos metu. Neįspėjus apie sveikatos būklę ar galimas rizikas bei nesuderinus skrydžio su skrydį vykdančiu vežėju ar kelionių organizatoriumi, turistas prisiima visas galimas tokio elgesio rizikas ir neigiamas pasekmes. Pažymėtina, kad pagal skirtingų avialinijų bendrąsias keleivių ir bagažo vežimo sąlygas, vežėjas turi teisę atsisakyti tokį keleivį vežti. Neįgaliems ir judėjimo apribojimų turintiems asmenims ikisutartinių santykių metu taip pat rekomenduojama kelionių agentūroje ar kreipiantis į kelionių organizatorių tiesiogiai išsiaiškinti ar konkretus viešbutis galės suteikti atitinkamas sąlygas poilsiui ir bus pritaikytas neįgaliesiems. Taip pat prašome išsiaiškinti ir aplink viešbutį esančios infrastruktūros galimybes neįgaliems asmenims.
(Turisto parašas)
DĖMESIO!
Turistas įsipareigoja, kad pasas galiotų ne trumpiau kaip 6 mėnesius skaičiuojant nuo kelionės pabaigos dienos) (vykstant į kai kurias valstybes, gali būti reikalaujama ir 12 mėnesių galiojančio paso). Tikslios informacijos teiraukitės mūsų konsultantų. Kelionių organizatorius neatsako už pasienio ir migracijos tarnybų priimtus sprendimus turisto atžvilgiu.
Turistas patvirtina, kad jam yra žinoma, jog: kelionės šalis yra priskirta paveiktoms šalims, Užsienio reikalų ministerija rekomenduoja į šalį nevykti. Asmenims grįžtantiems/atvykstantiems iš paveiktų šalių į Lietuvą gali būti taikomi saviizoliacijos ir/ar COVID19 testo atlikimo reikalavimai. Informacija nuolatos atnaujinama, todėl prašome pasitikrinti tiek prieš išvykimą, tiek prieš grįžimą, ar jums bus privalomas neigiamas COVID-19 testo rezultatas ir 14 dienų saviizoliacija: https://nvsc.lrv.lt/lt/informacija-visuomenei-apie-covid-19/butinosios-proceduros-grizus-is-uzsienio. taip pat https://www.westexpress.lt/del-koronaviruso. Turistas prisiima visas rizikas ir neigiamas pasekmes LR Vyriausybei priėmus/pakeitus procedūras ir reikalavimus.
Turistui yra žinoma, nesumokėjus šiose sąlygose nustatyta tvarka nurodytos kelionės kainos ar jos dalies, laikoma, kad turistas atsisakė sutarties ir sutartis netenka galios.
Turistas patvirtina, kad jis yra informuotas apie kelionių organizatoriaus internetinį puslapį www.westexpress.lt.
Prieš pasirašant sutartį, susipažinkite su nurodytomis sutarties nutraukimo sąlygomis arba dėl informacijos gavimo kreipkitės į kelionių pardavimo agentą.
ŠALIŲ REKVIZITAI
Kelionių organizatorius:
UAB “VESTEKSPRESS”, į.k.: 110461363 organizatoriaus pažymėjimo numeris: Nr. 14892
Vardas pavardė
(parašas)
|
Turistas, pasirašantis sutartį (pagrindinė sutarties šalis):
Click here to enter text.
(parašas) |